четвртак, 24. децембар 2015.

Boje i samoprezentacija - Jelena Milosevic

Ja zaista uživam u svojim studijama. Svakog dana otkrivam nešto novo i zanimljivo o sebi i drugim ljudima. Neka saznanja su mi zanimljivija od drugih i već sada znam da želim da se bavim oblašću socijalne psihologije.

Posebno su mi interesantne teme poput konformizma, laganja, manipulacije, grupnog ponašanja... Prosto mi je neverovatno do koje mere su ljudi podložni uticajima drugih i koliko im je važno kako ih drugi vide i ocenjuju. Upravo zbog važnosti koju ima tuđa ocena nas samih, mi smo spremni da svesno i namerno preduzimamo korake zbog kojih će ostavljeni utisak biti bolji. Ti "koraci" nas ponekad vode u konformizam (pojava da preuzimamo tuđ stav te on postaje i naš). Recimo, želite da vas neko društvo na faxu odobri, pa počinjete da slušate muziku koju oni slušaju. Želite da profesori imaju bolje mišljenje o vama pa čitate njihove knjige. A ponekad su načini na koje dobijate tuđe odobrenje mnogo suptilniji. Recimo, svojim ličnim stilom oblačenja. Da, da... znam modna blogosfero - stil je način da se izrazimo, da pokažemo ko smo u stvari, ali nemojte da vas iznenadi kada neko koristi modu da bi stekao tuđe odobrenje (slepo praćenje trendova, hello).

Ono što nosite šalje određene poruke. Kada bankar obuče poslovno odelo, odaje utisak moći, kad profesor nosi naočare ostavlja utisak da je načitan i inteligentan (ovo je naravno greška zaključivanja, ali se jako često dešava). Ono što nosite ne definiše uvek vas kao osobu, ali definiše to kako vas drugi vide.
Istražujući neverbalnu komunikaciju, naletela sam na rad koji se bavi time kako boje koje nosimo utiču na to kako nas ljudi vide. Neke od zaključaka ću podeliti sa vama danas, nikad se ne zna, možda jednog dana budu od koristi :)

1) Bela boja se povezuje sa vrlinama, čistotom, radošću i mada se često govornici u belom ocenjuju kao sterilni i hladni ova boja će preneti i poruku o tome da slede promene i sledi napredak.

2)Siva boja se povezuje sa neodlučnošću, bezosećajnošću i pasivnošću. Ne preporučuje se za javne nastupe jer prenosi poruku da je govornik nebitan.

3) Crna boja se ne preporučuje govornicima jer je teška i sugeriše da je ono o čemu govornik govori kompleksno i opterećujuće.

4) Ljudi u zelenom se često percipiraju kao dosadni, ali i kao tolerantni, spremni na kompromise.

5) Plava boja ukazuje na to da je reč o inteligentnom i vrednom pojedincu.

6)Ljubičasta boja ima konfliktno značenje i povezuje se sa napetošću i tajnovitošću.

7) Boja koja se nikako ne preporučuje za javne nastupe je braon uglavnom zato što podseća na propadanje, siromaštvo i zemlju.

8) Ljude koje su okruženi ružilastom bojom ili je nose, doživljavamo kao prijateljski nastrojene.

9) Žuta boja se povezuje sa svetlošću i uglavnom joj se pripisuju pozitivna značenja (optimizam, hiperaktivnost, te govornik može biti pozitivno percipiran ali samo ako se u govoru javljaju ideje sa pozitivnim osobinama koje pripisujemo ovoj boji; u suprotnom govornik će biti percipiran kao narcis sklon ljubomori.

10) Narandžasta boja se ne preporučuje govorniku jer se često povezuje sa vulgarnošću i neverstvom.

11) Crvena boja može sugerisati moć i uspeh, često se vezuje za sreću u ljubavi, ali i opasnost i revoluciju. Kada je govornik nosi može previše skretati pažnju na to kakva je ličnost govornik umesto na sadržaj govora.

Ima smisla zar ne? Nadam se da ste naučili nešto novo i da će vam na neki način pomoći. Zapamtite - najvažnije je da ostanete dosledni sebi, neka se odraz u ogledalo prvo vama dopadne :) 


Нема коментара:

Постави коментар