Ja zaista uživam u svojim studijama. Svakog dana
otkrivam nešto novo i zanimljivo o sebi i drugim ljudima. Neka saznanja su mi
zanimljivija od drugih i već sada znam da želim da se bavim oblašću socijalne
psihologije.
Posebno su mi interesantne teme poput konformizma, laganja,
manipulacije, grupnog ponašanja... Prosto mi je neverovatno do koje mere su
ljudi podložni uticajima drugih i koliko im je važno kako ih drugi vide i
ocenjuju. Upravo zbog važnosti koju ima tuđa ocena nas samih, mi smo spremni da
svesno i namerno preduzimamo korake zbog kojih će ostavljeni utisak biti bolji.
Ti "koraci" nas ponekad vode u konformizam (pojava da preuzimamo tuđ
stav te on postaje i naš). Recimo, želite da vas neko društvo na faxu odobri,
pa počinjete da slušate muziku koju oni slušaju. Želite da profesori imaju
bolje mišljenje o vama pa čitate njihove knjige. A ponekad su načini na koje
dobijate tuđe odobrenje mnogo suptilniji. Recimo, svojim ličnim stilom
oblačenja. Da, da... znam modna blogosfero - stil je način da se izrazimo, da
pokažemo ko smo u stvari, ali nemojte da vas iznenadi kada neko koristi modu da
bi stekao tuđe odobrenje (slepo praćenje trendova, hello).
Ono
što nosite šalje određene poruke. Kada bankar obuče poslovno odelo, odaje
utisak moći, kad profesor nosi naočare ostavlja utisak da je načitan i
inteligentan (ovo je naravno greška zaključivanja, ali se jako često dešava).
Ono što nosite ne definiše uvek vas kao osobu, ali definiše to kako vas drugi
vide.
Istražujući
neverbalnu komunikaciju, naletela sam na rad koji se bavi time kako boje koje
nosimo utiču na to kako nas ljudi vide. Neke od zaključaka ću podeliti sa vama
danas, nikad se ne zna, možda jednog dana budu od koristi :)
1)
Bela boja se povezuje sa vrlinama, čistotom, radošću i mada se često
govornici u belom ocenjuju kao sterilni i hladni ova boja će preneti i poruku o
tome da slede promene i sledi napredak.
2)Siva
boja se povezuje sa neodlučnošću, bezosećajnošću i pasivnošću. Ne preporučuje se za
javne nastupe jer prenosi poruku da je govornik nebitan.
3) Crna boja se ne preporučuje govornicima
jer je teška i sugeriše da je ono o čemu govornik govori kompleksno i
opterećujuće.
4) Ljudi u zelenom se često percipiraju kao dosadni, ali i kao tolerantni, spremni na kompromise.
5) Plava boja ukazuje na to da je reč o
inteligentnom i vrednom pojedincu.
6)Ljubičasta boja ima konfliktno značenje i
povezuje se sa napetošću i tajnovitošću.
7) Boja koja se nikako ne preporučuje za javne
nastupe je braon uglavnom zato što podseća na propadanje, siromaštvo i
zemlju.
8) Ljude koje su okruženi ružilastom bojom
ili je nose, doživljavamo kao prijateljski nastrojene.
9) Žuta boja se povezuje sa svetlošću i uglavnom
joj se pripisuju pozitivna značenja (optimizam, hiperaktivnost, te govornik
može biti pozitivno percipiran ali samo ako se u govoru javljaju ideje sa
pozitivnim osobinama koje pripisujemo ovoj boji; u suprotnom govornik će biti
percipiran kao narcis sklon ljubomori.
10) Narandžasta boja se ne preporučuje
govorniku jer se često povezuje sa vulgarnošću i neverstvom.
11) Crvena boja može sugerisati moć i uspeh,
često se vezuje za sreću u ljubavi, ali i opasnost i revoluciju. Kada je
govornik nosi može previše skretati pažnju na to kakva je ličnost govornik
umesto na sadržaj govora.
Нема коментара:
Постави коментар